ciasteczka

poniedziałek, 19 października 2015

Laboratoria z chemii

Pomyślałem, że napiszę notkę o tym, jak wyglądają laboratoria z chemii na kierunku lekarskim na UJK.

Niedawno wróciłem do domu (miałem zajęcia do 19). Padam na twarz, wypadałoby mi się jeszcze nauczyć stawu kolanowego (10 stron w Skawinie), bardzo mi się nie chce, więc nowy wpis do bloga brzmi jak świetny pomysł! ^_^

Z racji tego, że studiowałem w tamtym roku "chemię" na UJK przez 1 semestr, to wiem, że na każdych zajęciach jest przeprowadzana wejściówka. Dodatkowo, u mnie było tak, że jak ktoś owej wejścióweczki nie zdał, to nie był dopuszczany do wykonywania ćwiczenia i musiał te zajęcia odrabiać z inną grupą.
Na kierunku lekarskim plan zajęć jest taki, że nie da się tych ćwiczeń odrobić, ponieważ wtedy, gdy inna grupa ma laboratoria, to moja ma biostatystykę, więc wejściówki lepiej jest zdawać za pierwszym razem :)

O zwyczaju przeprowadzania tych kartkówek powiedziałem swojej grupie wcześniej, jednak każdy mówił, że to przecież będzie pierwsze ćwiczenie i raczej mnie pogięło :D Wyszło tak, że nikt się nie nauczył...
Oczywiście, prowadząca chciała wejściówkę zrobić, jednakże koledze z grupy udało się ją od tego planu odciągnąć. Chwała mu i cześć! :D

Celem dzisiejszego ćwiczenia była analiza jakościowa wybranych kationów pierwszych 4 grup analitycznych i anionów.
Materiał mamy bardzo okrojony, więc kationów było raptem 5, a anionów 4.

Na początku każdy mógł sobie wykonać tzw. "ślepe próby", które polegają na tym, że pipetką nabiera się troszkę roztworu, w którym znajduje się znany kation/ anion (zlewka jest podpisana) i wykonuje się reakcje dla niego charakterystyczne.
Później każdy dostał 4 probówki, z których 3 miały po 1 kationie, a w ostatniej znajdował się jakiś anion. Naszym zadaniem było wykrycie, jaki jon był w danej probówce.

Ćwiczenie to nie sprawiło nikomu wyraźnych kłopotów i każdy odpowiedział poprawnie.

Oczywiście na przyszły tydzień musimy przynieść sprawozdanie z tego ćwiczenia, jednak nie będę opisywał, jak ono wygląda, bo prowadzący Was o tym poinformuje :P


Czas wracać do stawu kolanowego... 

4 komentarze:

  1. Gdzie tak w ogóle odbywają się zajęcia studentów leka? Bardzo musicie się przemieszczać po mieście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęcia odbywają się w nowym budynku Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu przy ul. Radiowej i w Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym przy ul. Świętokrzyskiej.
      Lektoraty z języków obcych moja grupa ma w Centrum Języków Obcych, który również jest zlokalizowany na Świętokrzyskiej. Niektóre grupy mają je na Radiowej.

      Z planem uczelnia się postarała i jest ułożony tak, że zwykle w danym dniu zajęcia mamy tylko w jednym miejscu <3

      Jedynie raz musimy się przemieścić z wydziału lek na wydział mat-przyr, ale mamy "okienko" 45 minut i się spacerkiem dojdzie :)

      Usuń
  2. Hej, mam pytanie: co to jest Skawin?
    Może troche głupie, ale mysle o medecynie, wiec interesuje mnie to :)

    OdpowiedzUsuń