ciasteczka

sobota, 21 listopada 2015

Część praktyczna i ustna kolokwium z osteologii

Skromnie się pochwalę, że odpowiedź ustną udało mi się zaliczyć na 4+ czy tam 4,5 (jak kto woli).

Siadaliśmy po 3 osoby na krzesełkach przed biurkiem Pana dr W. i odpowiadaliśmy na pytania. Koleżanka, która siedziała obok mnie, została wyznaczona do tego, aby zadać mi ambitne pytanie.. Miałem wymienić więzadła stawu mostkowo-obojczykowego. Prowadzącemu było trochę mało i zapytał też o główną oś ruchu w tymże stawie. Później miałem jeszcze opowiedzieć o więzozrostach w obrębie miednicy. Nic więcej nie musiałem mówić, gdyż dr W. powiedział, że tak szczerze, to jemu nie chce się mnie przepytywać.. należy mi się coś za to, że byłem przygotowany na każde zajęcia.
I jak tu narzekać na takiego asystenta? :P

Ze szpilek czeka mnie prawdopodobnie poprawa. Nie mamy jeszcze wyników, ale pomyliłem kilka rzeczy.

Z tego, co pamiętam, to pojawiły się:
- kanał krzyżowy kości krzyżowej
- prawa gałąź żuchwy
- wyrostek łokciowy lewej kości łokciowej
- obwód stawowy głowy prawej kości promieniowej (tutaj napisałem, że lewej..)
- prawa kość sześcienna (napisałem, że to prawa kość klinowata boczna, derp)
- trzon III kręgu lędźwiowego
- kłykieć przyśrodkowy prawej kości udowej
- zdjęcie TK (które miało się nie pojawić), na którym była ponoć widoczna małżowina nosowa dolna
- lewy otwór owalny kości klinowej

Była jeszcze jedna struktura, ale niestety nie mogę sobie przypomnieć, co to było.

3 komentarze:

  1. Szpilki zaliczyłem! Mało tego, udało mi się dostać 4 :D
    Zmieniono trochę punktację z racji tego, że nie wszystkie struktury trzeba było pisać w 3 językach i zaliczyli mi język angielski, a błędną nazwę łacińską olali.

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie GRATULACJE! I samych dobrych zaliczeń dalej :)

    OdpowiedzUsuń