ciasteczka

niedziela, 4 grudnia 2016

Streszczenie cz. 1

Jak te dwa miesiące szybko minęły, już grudzień mamy. Zbliża się czas świąt, prezentów i.. zaliczeń. Idealnym prezentem byłoby otrzymanie oceny pozytywnej ze wszystkiego, ale trzeba się będzie o to trochę postarać.

Mało w tym semestrze do Was pisałem, także spróbuję opisać, co się mniej/ więcej do tej pory na uczelni działo. Zrobię to w kilku notkach, bo aktualnie uczę się do kolosa z mikrobów..

Fizjologia
Zajęcia z profesorem dobiegły końca, gdyż skończyliśmy omawianie układu nerwowego. 

Szczęśliwie udało mi się poprawić wejściówkę, na którą obowiązywała znajomość odruchów, kory czuciowej i ruchowej, narządu węchu i smaku. Praktycznie cała grupa miała coś do zaliczenia, także odpowiadaliśmy w kilka osób przed biurkiem prowadzącego. Aż mi się przypomniały odpowiedzi ustne z anatomii. 
Byłem pytany z funkcji komórki nerwowej, synaps, kanałów jonowych, czyli tego wszystkiego, co miałem poprzednio zaliczone.. Nic nie powtarzałem, jednakże zrozumienie tematu przy okazji nauki na pierwsze wejście zagwarantowało mi piękne, kanciaste, wielokątne 4.

Zaczęliśmy cykl nauki o układzie oddechowym. Prowadzi je Pani doktor chirurg, która w 1 semestrze wdrażała jedną grupę w tajniki anatomii. Moja dziewczyna powiedziała, że na zajęcia trzeba być zajebiście przygotowanym i najlepiej jest się nie wychylać. Jeśli się ktoś spodoba - ma sprawę ułatwioną, jeśli nie - coż.. tych osób już nie ma z nami na roku.
Pierwsze dwie osoby były przepytywane dosłownie przez godzinę. Również zostałem dorwany.. na szczęście było to pod koniec zajęć, tak więc długo się męczyć nie musiałem. Na schemacie opisałem wszelkie objętości i pojemności oddechowe, opowiedziałem o funkcjach surfaktantu i 4+ trafiło na moje konto.

9 komentarzy:

  1. Cześć,
    chciałbym zamieścić reklamę na Twoim blogu lecz nigdzie nie mogę znaleźć do Ciebie kontaktu.
    Skontaktuj się ze mną proszę:
    hello@medshirt.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! Nadchodzi czas składania podań na studia, więc postanowiłam w końcu dodać komentarz na Twoim blogu. Mam kilka pytań..
    Dlaczego zdecydowałeś się na ujk? Jesteś zadowolony z wyboru?
    Jaka atmosfera panuje na uczelni?
    Czy wśród studentów czuć "wyścig szczurow" ? 😅
    Co sądzisz o poziomie nauczania?
    Patrząc z perspektywy czasu, co jest najważniejsze przy wyborze uczelni medycznej?
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!

      Zdecydowałem się na UJK, bo medycyna w Kielcach jest położona najbliżej mojego rodzinnego miasta - codziennie sobie dojeżdżam samochodem. Jestem bardzo zadowolony z wyboru.

      Atmosfera? Jeśli chodzi o prowadzących, to generalnie jest w porządku, jeśli zaś chodzi o atmosferę wśród studentów, to.. generalnie też ok :)

      Wyścig szczurów - na ten moment nie. Przynajmniej nie czuje się tego po większości. Dzielimy się zwykle notatkami, skryptami itd. chociaż znam przypadki osób, które mają dużo cennych rzeczy i kitrają je dla siebie.

      Poziom nauczania jest wysoki. Kadra w większości jest bardzo dobra, szczególnie do podstawowych przedmiotów, jak fizjologia, histologia, anatomia.

      Dla mnie najważniejsza była odległość do domu - im bliżej, tym lepiej. Wiele moich znajomych uważa całkowicie przeciwnie :p

      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za informacje !
      Mam taka sama sytuację : Kielce są prostu najbliżej i byłaby to dla mnie najwygodniejsza opcja. Nabrałam wątpliwości, bo wiele osób zle wypowiada sie o ujk i mowi, żebym wybrała "bardziej prestiżową" uczelnie. Myślisz, ze renoma uczelni ma aż tak duże znaczenie ?

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy kolejny post??? W ogóle nic nie piszesz :(

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie, szkoda, że nic nowego nie mam na blogu, bo fajnie się czytało. Mam nadzieję, że odnosisz dalsze sukcesy na studiach. :)

    _______________________
    http://alfamedycyna.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. czy ktos tu jeszcze zaglada? jak tam w kielcach?


    https://medycynawgkanarka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy wpis :))

    Zapraszam również na mojego bloga
    https://meta-medycyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń